Snídaně je nejdůležitější jídle dne. Dozvíte se jak důležitá je snídaně a dáme vám tipy na suroviny, kterou můžete použít na zdravou snídani.

Zdravá snídaně: skvělý start do nového dne

Zdravá snídaně nám může umístit úspěšný start do nového dne. Snídaně má vliv na naši fyzickou i psychickou výkkonost ve škole či v zaměstnání. Hodně lidí nad složením své stravy vůbec nepřemýšlí, přitom výživa nás hodně ovlivňuje. Je dobré si tedy načíst základní informace o racionální výživě a postupně jí zařazovat do svého života. Správná výživa má vždy pozitvní vliv na vaš život.

Jaké sacharidy na snídani

Na snídani volte sacharidy, které mají nizký glykemický index. Díky tomu se glukóza uvolňuje postupně a nevznikají výkyvy. Měly by jste tedy volit zejména složené (složité) sacharidy: Na zdravou snídani můžete využít tyto sacharidy:

  • ovesné vločky
  • jáhly
  • pohanka
  • pohankové vločky
  • amarant
  • kuskus
  • rýže Natural
  • celozrnné pečivo – musí být opravdu celozrnné, né pouze obarvené karamelem

Jaké bílkoviny na snídani

Dále se zaměříme na bílkoviny:

  • kvalitní bílé jogurty (například Selský jogurt Hollandia)
  • podmáslí
  • acidofilní mléko
  • tuňák
  • sardinky
  • zavináč
  • vejce
  • tvarohové sýry (Cottage, Ricotta, Lučina)

Na doplnění můžete dále použít tyto potraviny a suroviny:

  • mandle
  • lískové ořechy
  • Piniové oříšky
  • Para ořechy
  • vlašské ořechy