Pekanové ořechy se vzhledově i užitím podobají vlašským ořechům. Jejich tvar je podlouhlý a vyznačují se jemnou sladkou chutí. Konzumovat je můžete přímo, ale velmi často se přidávají do sladkého pečiva i müsli. Ti šikovnější jím mohou naplnit kupříkladu hermelín anebo z něj mohou vyrobit ořechovou pomazánku.


Výzkumy provedené v posledních desetiletích potvrdily, že pekanové ořechy jsou velice zdravé a měly by být proto zařazeny do našeho běžného jídelníčku.

Nutriční vlastnosti

Pekanové ořechy jsou složeny převážně z tuku, a to dokonce až z 70%. Oříšky sice mají v sobě více tuku než jakékoliv jiné ořechy, ale jde o zdravé tuky obohacené řadou vitamínů a minerálních látek. K těm nejvýznamnějším patří vláknina, železo, mangan, měď, thiamin, hořčík, fosfor, bílkoviny, karoten, nenasycené mastné kyseliny, luteín a crypto-xanthin.

Zdravotní benefity konzumace pekanových ořechů

Hrst pekanových ořechů snědených každý den vám pomůže ochránit nervový systém. Nové studie zveřejněné v Nutraceutical Research odhaluje výsledky studie provedené v Centru pro buněčnou neurobiologii na Univerzitě v Massachussrrs Lowell, které podporují konzumaci pekanových ořechů, jelikož dokáží oddálit degenerování mozkových neuronů věkem. Zabraňuje i vzniku a zhoršování tzv. ALS, čili amyotropické laterální sklerózy.

Pekanové ořechy – účinky

  • Vzhledem k tomu, že tyto ořechy obsahují ohromné množství vlákniny, podporují trávení, zbavují zácpy, čistí tlusté střevo a snižují vznik kolitidy, hemeroidů a vzniku rakoviny tlustého střeva.
  • Konzumace pekanových ořechů podporuje zdravé srdce, protože obsahují velké množství vlákniny, nenasycené mastné kyseliny a fenolickými antioxiadanty.
  • Pozitivně působí na kosti, zuby i bolest svalů. Ořechy totiž obsahují i velké množství vápníku.
  • Díky vysokému obsahu hořčíku pekanové ořechy působí protizánětlivě. Studie zjistila, že snižuje zánětlivé ukazatele v těle (CRP, TNF a IL6). Kromě toho pak dále snižuje i riziko vzniku kardiovaskulárního onemocnění, artritidy a Alzheimera.
  • Snižují krevní tlak.
  • Působí preventivně proti vzniku rakovině prsu.
  • Pomáhají hubnout, protože zrychlují metabolismus a zvyšují pocit zasycení.
  • Studie také prokázaly, že konzumace 100 gramů pekanových ořechů denně snižuje vznik mozkové příhody až o 9%.
  • Pro vysoký obsah polyfenolické antioxidační kyseliny ellagové, vitamínu E, beta-karotenu, luteinu a xanthinu, pekanové ořechy tělo chrání před záněty, infekcemi a rakovinou.
  • Kvůli výše zmíněným látkám oříšky posilují také imunitní systém.
  • Zinek, vitamin E, A, kyselina listová a fosfor hrají důležitou roli při zachování zdravé a krásné kůže. Pekanové ořechy tak díky obsahu svých látek čistí pleť, hydratují, omlazují a udržují pokožku zdravou a neporušenou.
  • Stimulují růst vlasů a zabraňuje vypadávání vlasů.
  • Jako poslední údaj nesmíme zapomenout na sdělení kalorií. 1 porce pekanových ořechů, čili 1 hrst, 100 gramů ořechů obsahuje 650 kalorií.