I u nás je hodně lidí kteří si kladou otázku jak přibrat na váze ? Jaké jsou příčiny toho, že máme nízkou váhu a jak přibrat nějaké to kilo navíc, aby se naše tělo více obalilo. Více se dozvíte v článku.

Jak přibrat na váze – podváha

V médiích se zdůrazňuje především nadváha a obezita současných lidí, ale stále je spousta lidí, kteří mají spíše opačný problém a to podváha. Podváha znamená, že jejich váha je menší než BMI 18,5 bodu. BMI se vypočítá váha / výška x výška . Pokud vám vyjde číslo menší než 18,5 máte podváhu. Za vaši podváhu může zejména váš tělesný typ, který se nazývá ektomorf. Zdroj (1) popisuje ektomorfa takto: dlouhé a tenké kosti, plochý hrudník, úzká ramena, prakticky bez podkožního tuku. Tělesný druh ektomorf je také znám tím, že má velice rychlý metabolismus. Ektomorf se tedy nemusíte v jídle zrovna omezovat a stejně nepřibere. Co by za to lidé z nadváhou či obezitou daly, že ? Ale pokud jste se svoji nízkou váhou nespokojeni, poradíme vám jak přibrat na váze nějaké to kilo.

Jak přibrat na váze – správná strava

Kdyby jste se zeptali laika jak přibrat na váze ? Řekl bych vám ať jíte ovary, chleba se sádlem, jitnice a podobné. To ale není ta správá cesta. Při přibrání na váze je dobré začít chodit i do posilovny. Ale strava hraje až 80 procent vašeho úspěchu.

Abyste přibrali nějaké to kilo, bylo by dobré abyste jedli každé asi 3 hodiny. Znamená to tedy jíst každý den asi 6 jídel denně. Většinou je to tak že snídaně, oběd a večeře jsou velká jídla a mezi těmito jídly jsou menší svačiny. Zvláště pokud budete chodit do posilovny, měli by jste jíst dostatek bílkovin. Udává se, že až 2 g na 1 kg vaší tělesné váhy. Jaké dobré zdroje bílkovin (proteinů) poslouží kuřecí maso, krůtí maso, hovězí maso, vejce, tvaroh, mléka, proteinové nápoje atd. Jelikož jste ektomorfové jezte ke každému jídlu i hodně příloh. Znamená to dat si vždy i hodně sacharidů. Sacharidy jsou například brambory, rýže, těstoviny, pečivo atd.

Jak přibrat na váze -časové rozložení jídel

V otázce jak přibrat na váze je důležitá odpověd z důrazem na výživu. Důležité je správně načasování jednotlivých vašich jídel, aby vaše tělo mělo vždy dostatek živin a mohlo budovat svalovou tkáň.
Časový rozvh jídel by mohl vypadat nějak takto:

  • 7:00 Snídaně
  • 9:30 Přesnídávka
  • 12:00 Oběd
  • 15:00 Svačina
  • 18:00 Večeře
  • 21:00 Svačina (někdy se říká večeře 2)

V každé jídle by jste měli vždy příjmout jak bílkoviny, tak i sacharidy. Poslední jídlo před spáním může být sacharidové. Na noc je dobré si dát tvaroh nebo nějaký proteiňák s hodně kaseinu.

Jak přibrat na váze – posilovna

Jak přibrat na váze

Jak přibrat na váze

Při otázce jak přibrat na váze je docela i důležité zdůraznit odpověd, že je důležité i začít chodit do posilovny. Pokud jste v posilovně zatím nikdy nebyly, tak se nejprve naučte technicky správné provedení všech důležitých cviků na jednotlivé partie. Naučte se především cviky na:

  • cviky na hrudník
  • cviky na ramena
  • cviky na břicho
  • cviky na biceps
  • cviky na triceps
  • cviky na záda
  • cviky na stehna
  • cviky na lýtka

Rozhodně neudělejte chybu jako většina začátečníků a do svého tréninku zařaďte i nohy. Spousta lidí cvičí jen nohy a pak vypadají srandovně. Protože mají nožičky jako pastelky. A hrozí i dysbalance. Pokud neumíste žádné cviky, je dobré si na začátek zaplatit osobního trenéra. On vám vysvětlí techniku všech cviků a odstraní vaše případné chyby. Cviky se učtě pod dozorem někoho jiného, aby mohl opravovat chyby. Ohledně posilování toho najdete hodně na webu www.cvic.eu

Zdroje článku:
1) http://www.e-kulturistika.cz/view.php?cisloclanku=2006070003