Sotva se čerstvá maminka trochu vzpamatuje z porodu a z nové role, která v jejím životě nastala, začne se zajímat o to, jak se zbavit pozůstatků, co jí ještě zbylo po těhotenství. Touha vrátit se zpět do své původní kůže je vážně ohromná, jenomže většina maminek také v tomto období tápe a neví, kdy a také jak má začít cvičit po porodu.

Kdy začít cvičit po porodu?

Všeobecně se udává, že s cvičením můžete začít po skončení šestinedělí, ale v dnešní době je to značně individuální, nejlépe vám proto poradí váš gynekolog a praktik. Pokud nemáte žádné zdravotní obtíže a rodila jste přirozeným způsobem, můžete svým způsobem začít kdykoliv, jen u toho musíte dodržovat určitá pravidla.

Pravidla pro cvičení po porodu

Základem každého dobrého cvičení je dostatečný přísun tekutin a nošení podprsenky. Dále pak je nutno začít pomalu a postupně. Nepodceňujte zahřátí a fázi protažení po cvičení. Nikdy necvičte i přes bolest. Důležité je, abyste se nepřemáhaly. Začínat byste měly s úplně jednoduchými cviky, které postupně propracujete až k těm složitějším a náročnějším. Obvykle je možno cvičit to, co jste cvičily i v průběhu těhotenství.

Cviky po porodu

  1. Houpání s dítětem je fajn cvik, kdy se kolébáte dopředu a dozadu s tím, že vám dítě leží na spodní části nohou čelem k vám. Přidržujete jej v podpaždí. Vy samotné při tomto cviku si lehněte na záda, pokrčte nohy v kolenou, chodidla položte na podložku, zpevněte bradu a pomalu zvedejte hlavu a ramena.
  2. Jen kousek od houpání je úplné zhoupnutí, které probíhá opět z polohy na zádech s pokrčenými koleny.Ty tentokráte uchopte pod koleny a chodidla zvedněte nad podložku. Cvik spočívá v houpání se dopředu a dozadu s kulatými zády, přičemž je důležité, abyste stále udržovaly vzdálenost mezi nosem a koleny. K dokonalému zhoupnutí dosáhnete až se u něj dostanete do vzpřímeného sedu.
  3. Další cvik probíhá opět na zádech s pokrčenými koleny. Při tomto cviku se držte spodní části nohou, přičemž by lokty měly směřovat dopředu. Snažte se sbalit do klubíčka, a to tak, aby se vám hlava dotkla kolen. Cvik opakujte. Pozor, necvičte silou.
  4. Svinutí, ale trochu jinak probíhá tak, že si lehnete na podložku s pokrčenými koleny. Levou ruku si zároveň dejte za hlavu, nadechněte se, vydechněte, uvolněte hrudník, nadzvedněte hrudník i ramena a zvedněte levé koleno. To by se mělo dotknout loktu. Nutno setrvat po několik sekund a pak se vraťte zpět do původní polohy a cvik opakujte na opačnou stranu. Nutno opakovat.
  5. Není nad klasické sklápěčky, které snad zná každý. Důležité však je, abyste cvik prováděli správně. Nutné se zvedat pomalu a postupně, obratel po obratli. Pokuste se koleny dotknout nosu, pak se opětně postupně rozbalte. Cvik několikrát opakujte.

Samozřejmě těch cviků je mnohem více. Pro to, abyste cvičily co nejlépe a tak, abyste si neublížily, neváhejte se poradit s odborníky a klidně si proto nechte vystavět speciální cvičební program.